Mitsubishi Klub Egyes�let
Mitsubishi Lancer Safety Car Mitsubishi Race Car Mitsubishi I-mev Mitsubishi Space Star

DAKAR 2009: 1. SZAKASZ

2009-01-01 17:29:24
Írta: Norbi
dakarmap5

A szilveszteri fáradalmakat kipihenve már csak szombatig kell várnunk és elindul a 2009-es Dakar. Mint az a korábbi cikkünkből kiderült, nem Afrikában, hanem Dél-Amerikában indul a sivatagi száguldás, ezúttal 34 Mitsubishi részvételével!

Természetesen az indulók között van a gyári Mitsubishi csapat is, 4 autóval, a Racing Lancerekkel! A versenyautók nem a mezőny nagy részét (820 jármű) szállító Grande Benelux hajóval érkeztek Buenos Airesbe, hanem repülővel. A Grande Benelux 3 hét alatt szelte át az Atlanti Óceánt, vagyis a csapatoknak már november végén ott kellett lenniük Le-Havre kikötőjében. Az idő drága, ezért a Mitsubishi úgy döntött, hogy inkább külön repülővel szállítják a versenyautókat Argentínába, hogy az utolsó pillanatokat is a felkészüléssel tölthessék. Így is lett, az autók december 19-én hagyták el a Pont-de-Vaux-i gyárat, majd 22-én Párizsból indultak reülővel Dél-Amerikába, ahol 23-án szálltak le. December 31-én a csapat kérvényezte, hogy a technikai gépátvételt halasszák el január elsejére, mert új alkatrészek érkeztek, ezeket még szeretnék beszerelni. Az engedélyt megkapták, így a mai nap folyamán vettek részt a gépátvételen.

dakar200926


A magyar indulók között Liszi László indul Mitsubishivel, mégpedig a szokásos piros Pajeroval. Rajtszáma: 372. Liszi László és a 4x4 Off-Road Club tesztelte a Mitsubishit és egyúttal beállította a futóművet a szokásos üllői ugratókon. „Az autó még soha nem volt ilyen jó, mint most!” – mesélte a szakágvezető a teszt után. „Minden egyes egység teljesen új benne, a motor, a hajtáslánc, a tank és minden egyéb más is. A design-ban is történt egy kis változás: az autó fényezését a csapat ruházatához igazítottuk, így tettünk bele egy kis feketét és fényvisszaverős fehér csíkokat. A Dakar rally most is nagyon nehéz lesz, az útvonalat tanulmányozva a verseny hosszúnak és keménynek ígérkezik. Megpróbálunk mindent megtenni a jó helyezés érdekében, de én mindig hangsúlyozom, hogy nem elsősorban küzdeni szeretnék a pozíciókért, hanem nyugodtan és hiba nélkül teljesíteni a tízezer kilométert.”-nyilatkozta a tereprali.hu-nak.

 

dakar200925
 

1. szakasz, Buenos Aires-Santa Rosa: 2009.01.03. Összekötő:196 km, Speciál:371 km, Összekötő:166 km, Összesen:733 km
Sokan hallottak már a La Pampa-ról, ahol a helyiek "kemények, de mindig udvariasak". Az első szakasz lehetőséget nyújt e hatalmas mezők felfedezésére.A több mint 400 kilométernyi dimbes-dombos út - talán a leggyorsabb szakasz a versenyen – a legmegfelelőbb rész a bemelegítéshez, továbbá remek alkalom az időeltolódás okozta problémák leküzdésére.

Kövessük figyelemmel a versenyt és szurkoljunk a gyári Mitsubishi csapatnak, hogy elérje célját, vagyis hogy a 2001 óta tartó győzelmi sorozatát egy újabb győzelemmel folytathassa, a Dakar történetében először egy dízel versenyautóval! Szurkoljunk a többi Mitsunak is, köztük Liszi Lászlónak!

Terveim szerint minden nap olvashattok majd összefoglalót a nap eseményeiről és a másnapi szakaszról itt a Mitsubishi Klub honlapján! Remélem, hogy a fórumon a megfelelő helyen pedig meg is beszéljük egymás között a történteket!


Linkek:

Mitsubishi Motors Motorsport - Dakar 2009

tereprali.hu

raid-live.com

dakar.com

Fórum-Mitsubishi Klub

Norbi

Hozzászólások

» Eddig még nem szólt hozzá senki.

www.coolio.hu & www.bereilaszlo.hu