DAKAR 2009: 10. SZAKASZ EREDMÉNY
A szokások a tizedik szakaszon sem változtak, a szervezők módosítottak az eredetileg kiadott útvonalon. Most a nagy köd miatt kellett az eredetileg 660 km gyorsaságit 180 km-rel rövidíteni, továbbá az autósok és kamionosok számára elhalasztották a rajtot 2 és fél órával.
A szokások a tizedik szakaszon sem változtak, a szervezők módosítottak az eredetileg kiadott útvonalon. Most a nagy köd miatt kellett az eredetileg 660 km gyorsaságit 180 km-rel rövidíteni, továbbá az autósok és kamionosok számára elhalasztották a rajtot 2 és fél órával.
Kemény szakasz várt a mezőnyre Copiapo-Copiapo között. Az Atacama-sivatagon kellett átkelni, hatalmas homokdűnék között.
A Mitsubishinél az előző napi melegedési problémát megoldották a szerelők, így Romának csak arra kellett koncentrálnia, hogy ne kövessen el hibát és beérjen a szakasz céljába. Ez sikerült is az ötödik helyen, a szakaszt megnyerő Sainz mögött 15 perccel. Ezzel az összetettbeli hátrány 1 óra 13 perc 13 másodpercre nőtt. A gond az, hogy a 10. szakaszon Robby Gordon a második helyen végzett (hátránya mindössze 21 másodperc volt Sainz mögött!), így az összetettben már csak 21 perc a hátránya a negyedik Romával szemben.
A magyarok közül eddig biztosan csak a Palik-Darázsi kettős ért be a célba, ők a 17. helyen végeztek és pillanatnyilag az összetett 10. helyen állnak!! Sajnos arról még nincs információ, hogy a másik két magyar egység beért-e az éjszaka a táborba. Lisziéknek egyébként rögtön szereléssel kezdődött a szakasz, turbóproblémáik adódtak.
Nyilatkozatok:
Dominique Serieys (Csapatvezető):
Nani nagyon jól vezetett, nem követett el hibákat. Volt egy kis problémánk ami egy kis időveszteséget jelentett számára, de minden nap egyre többet tudunk a dízel technológiáról. Már jó sebességen vagyunk és próbálunk minden nap egyre jobb autót adni Naninak. A cél még mindig a dobogó! Robby Gordon keményen nyomja, de ez a ralinak jó, hogy egy privát csapat is beleszól a küzdelembe.
Joan "Nani" Roma:
Örülök, hogy itt lehetek. Ha az eredeti 670 km-es útvonalon mentünk volna, nagyon kemény lett volna. Teljesítmény szempontjából lehetett volna jobb is a motor, de most nem kellett egyszer sem megállnunk (a melegedés miatt), így teljesíthettük a kilométereket a célig. Most nem nézem a versenyt vezetőket. Ha nem érjük el a dobogót, a negyedik vagy az ötödik hely is ugyanazt jelenti nekem. Végezzük a munkánkat és megyünk az utolsó napokon is.
Lucas Cruz Senra:
Nyilvánvalóan kemény szakasz volt. Sok tevefüves rész volt, ami nehézzé tette a dolgot. Küzdöttünk egy kicsit. Egyszer kellett megállnunk leereszteni a kerekeket, mert a homok nagyon puha volt. Az itiner nem volt a legjobb ma. Az egyik módosítás az eredeti iránynak teljesen az ellenkezője volt, emiatt vesztettünk 1 vagy 2 km-t.
A 10. szakasz eredménye:
1 | 301 | SAINZ (ESP) PERIN (FRA) |
VOLKSWAGEN | 05:32:55 | 00:00:00 | |
2 | 309 | GORDON (USA) GRIDER (USA) |
HUMMER | 05:33:16 | 00:00:21 | |
3 | 308 | MILLER (USA) PITCHFORD (ZAF) |
VOLKSWAGEN | 05:40:34 | 00:07:39 | |
4 | 306 | CHICHERIT (FRA) BAUMEL (FRA) |
BMW | 05:45:20 | 00:12:25 | |
5 | 304 | ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) |
MITSUBISHI | 05:47:56 | 00:15:01 | |
6 | 305 | DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) |
VOLKSWAGEN | 05:51:10 | 00:18:15 | |
7 | 316 | NOVITSKIY (RUS) TYUPENKIN (RUS) |
BMW | 06:24:20 | 00:51:25 | |
8 | 327 | TOLLEFSEN (NOR) EVANS (GBR) |
NISSAN | 06:41:54 | 01:08:59 | |
9 | 387 | BERNARD (FRA) CORNUAILLE (FRA) |
BMW | 06:42:53 | 01:09:58 | |
10 | 324 | VIGOUROUX (FRA) WINOCQ (FRA) |
HUMMER | 06:45:06 | 01:12:11 |
Az összetett állása a 10. szakasz után:
1 | 301 | SAINZ (ESP) PERIN (FRA) |
VOLKSWAGEN | 38:59:02 | 00:00:00 | |
2 | 308 | MILLER (USA) PITCHFORD (ZAF) |
VOLKSWAGEN | 39:26:33 | 00:27:31 | |
3 | 305 | DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) |
VOLKSWAGEN | 39:40:15 | 00:41:13 | |
4 | 304 | ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) |
MITSUBISHI | 40:12:15 | 01:13:13 | |
5 | 309 | GORDON (USA) GRIDER (USA) |
HUMMER | 40:33:40 | 01:34:38 | |
6 | 327 | TOLLEFSEN (NOR) EVANS (GBR) |
NISSAN | 44:13:20 | 05:14:18 | |
7 | 317 | HOLOWCZYC (POL) FORTIN (BEL) |
NISSAN | 44:50:58 | 05:51:56 | |
8 | 330 | KUIPERS (NLD) PALMEIRO (PRT) |
BMW | 47:00:53 | 08:01:51 | |
9 | 307 | DEPPING (DEU) GOTTSCHALK (DEU) |
VOLKSWAGEN | 47:31:36 | 08:32:34 | |
10 | 331 | PALIK (HUN) DARAZSI (HUN) |
NISSAN | 48:49:31 | 09:50:29 |
Linkek:
Hivatalos beszámoló - Mitsubishi
Norbi
Hozzászólások
» Eddig még nem szólt hozzá senki.