DAKAR 2009: 1.SZAKASZ EREDMÉNY (FRISSÍTVE)
Elindult a Dakar.....sajnos az első napi "tudósításban" nem számolhatok be túlzottan örömteli hírekről. A 17000 km teszt ellenére ma két Racing Lancer is motorproblémákkal küzdött.
Sajnos Alphand és Masuoka esetében is gondok voltak az új dízel erőforrással. Egyelőre sokat nem lehet tudni, annyi azonban biztos, hogy Alphand a motorprobléma ellenére is a leggyorsabb tudott lenni a négy Racing Lancer közül, így remélhetőleg az ő gondja nem olyan nagy. Persze az a biztos, ha beér a 166 km-es összekötő szakaszról a táborba. Masuoka gondja ennél sokkal nagyobb, a dakar.com szerint neki meg kellett állnia és várja az assistance kamiont. A speciál 224. kilométerénél Masuoka utolsóként haladt át 4 és fél óra hátránnyal. A további ellenőrzőpontokat az eredmények szerint nem haladt át. Minden valószínűség szerint el kell könyvelnünk, hogy a továbbiakban csak 3 Racing Lancer küzd az első helyért. A csapat előre jelezte, hogy a mai nap folyamán csak tartani próbálják az ellenfelek tempóját, illetve a hátrányt a minimálison próbálják tartani, hisz tudják, hogy végsebességben mind a VW, mind a BMW autói jobbak, a mai szakasz pedig nagyrészt a sebességről szólt.
Alphand és Peterhansel kicsit kevesebb mint 5 percet, Roma pedig kicsivel több mint 5 percet kapott a szakaszt megnyerő BMW-s Al Attiyahtól. Al Attiyahot követi Sainz, De Villiers és Miller, a VW Race Touaregekkel. Őket követi Alphand és Peterhansel, majd egy újabb BMW és következik Roma, a 304-es Racing Lancerben.
Liszi László a 69. helyről indult a piros Pajeroval és a sűrű mezőnyben sikerült előrébb lépnie, a nap végén a 61. helyen áll 47 perc 25 másodperc hátránnyal. Bízunk benne, hogy a következő napok is ilyen jól fognak sikerülni és sikerül bekerülni az első ötvenbe.
Frissítve (2009.01.04. 8:15):
Masuokának a Mitsubishi hivatalos oldala szerint szíjtárcsa problémái voltak, vagyis valószínűleg kisebb volt a gond, mint amire a "motorprobléma" szóból lehetett következtetni. Masuokát bevontatták a célba, az eredménylista szerint a 164. helyen ért célba 5 óra 18 perc 56 másodperc hátránnyal. Ezzel nem utolsó, még négy autó van mögötte, de a győzelemre elveszítette az esélyét. Ha éjszaka orvosolni tudták a problémát, akkor innentől kezdve Masuoka és navigátora minden bizonnyal csapattársait fogja segíteni és ahogy ez szokásos, több pótalkatrészt fognak a Racing Lancerbe pakolni, hogy baj esetén kisegíthessék a többieket. Azért is szomorú Masuoka problémája, mert amíg a hiba nem következett be, addig ő volt a leggyorsabb a négy Racing Lancer közül.
Nyilatkozatok:
Dominique Serieys (Csapatvezető):
Ez csak a rali kezdete. Nagyon sajnálatos ami Hiroshival történt, mert nagyon jó tempóban haladt. Egyébként nagyon elégedettek vagyunk a többi autó teljesítményével. Gratulálunk Nassernek (Al Attiyah, BMW X3) a jó eredményhez, de meg kell győződnünk róla, hogy nem vagyunk nyomás alatt. Minden este apró dolgokat fogunk ellenőrizni, ahogy a rali előrehalad. Ez csak egy gyors része volt a ralinak ami különböző terepeket tartalmazott. Ezen túl kell jutnunk. A Dakar gyors, kanyargós, tevefüves és dűnés pályákból áll. A mai csak egy kis része volt.
Luc Alphand:
A fő cél a mai szakaszon az volt, hogy ne veszítsünk túl sok időt ezen a gyors pályán. Nasser nagyon jól vezetett és nagyon jó végsebessége volt. Úgy gondolom, ha a tavalyi autóval vagyunk itt, sokkal több időt veszítettünk volna. Itt vagyunk mindannyian, de nagyon óvatosan vezetünk az új motorral. Ez egy hosszú, nagyon hosszú verseny, a mai szakasz pedig poros és veszélyes volt. Amikor nem látod, hogy hova mész a porban, az mindig nagyon nehéz. Az motornak kitűnő a nyomatéka, az autót nagyszerű kezelni. Az új karosszéria/váz nagyon jó és magyon stabil nagy sebességnél.
Stephane Peterhansel:
Soha nem könnyű első autóként menni a szakaszon, különösképpen a Dakar első szakaszán, amikor az elsők vagyunk, akiknek előzgetni kell a motorosokat. Pár autó után ez mindig könnyebb. A ritmusom nem volt a legjobb, de az autó rendben volt. A végsebesség lehetne nagyobb, de ma délelőtt nagyon óvatosan vezettem, mert veszélyes volt a porban ezért inkább a lassabb kezdést választottam.
A holnapi szakasz hasonló lesz, de talán egy kicsit rövidebb. Várnunk kell. Utána egy hosszú összekötő szakasz lesz. A stabilitás nem rossz és 180 km/h körüli végsebességünk van. Ma talán egy kicsit túl óvatos voltam.
Joan "Nani" Roma:
Összességében nem könnyű volt a mai nap. Rengeteg motoros volt és por, könnyű volt hibát véteni. Itt vagyunk (a célban-a szerk.) és ez a fontos. Az autó más mint a régi volt. Nagyobb a nyomaték, de talán több erőre, teljesítményre volna szükségünk a végén. A holnap más lesz, de hosszú az út még előttünk.
Masuoka még nem nyilatkozott.
1. szakasz eredmény:
1 | 302 | AL ATTIYAH (QAT) THORNER (SWE) |
BMW | 02:36:15 | 00:00:00 | |
2 | 301 | SAINZ (ESP) PERIN (FRA) |
VOLKSWAGEN | 02:38:32 | 00:02:17 | |
3 | 305 | DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) |
VOLKSWAGEN | 02:38:55 | 00:02:40 | |
4 | 308 | MILLER (USA) PITCHFORD (ZAF) |
VOLKSWAGEN | 02:40:36 | 00:04:21 | |
5 | 303 | ALPHAND (FRA) PICARD (FRA) |
MITSUBISHI | 02:40:59 | 00:04:44 | |
6 | 300 | PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) |
MITSUBISHI | 02:41:09 | 00:04:54 | |
7 | 315 | TERRANOVA (ARG) GUEHENNEC (FRA) |
BMW | 02:41:24 | 00:05:09 | |
8 | 304 | ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) |
MITSUBISHI | 02:41:26 | 00:05:11 | |
9 | 317 | HOLOWCZYC (POL) FORTIN (BEL) |
NISSAN | 02:43:59 | 00:07:44 | |
10 | 318 | VAN MERKSTEIJN (NLD) CHEVAILLIER (BEL) |
BMW | 02:46:54 | 00:10:39 |
Összetett állása:
1 | 302 | AL ATTIYAH (QAT) THORNER (SWE) |
BMW | 02:36:15 | 00:00:00 | |
2 | 301 | SAINZ (ESP) PERIN (FRA) |
VOLKSWAGEN | 02:38:32 | 00:02:17 | |
3 | 305 | DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) |
VOLKSWAGEN | 02:38:55 | 00:02:40 | |
4 | 308 | MILLER (USA) PITCHFORD (ZAF) |
VOLKSWAGEN | 02:40:36 | 00:04:21 | |
5 | 303 | ALPHAND (FRA) PICARD (FRA) |
MITSUBISHI | 02:40:59 | 00:04:44 | |
6 | 300 | PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) |
MITSUBISHI | 02:41:09 | 00:04:54 | |
7 | 315 | TERRANOVA (ARG) GUEHENNEC (FRA) |
BMW | 02:41:24 | 00:05:09 | |
8 | 304 | ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) |
MITSUBISHI | 02:41:26 | 00:05:11 | |
9 | 317 | HOLOWCZYC (POL) FORTIN (BEL) |
NISSAN | 02:43:59 | 00:07:44 | |
10 | 318 | VAN MERKSTEIJN (NLD) CHEVAILLIER (BEL) |
BMW | 02:46:54 | 00:10:39 |
23:00-kor összefoglaló az Eurosporton!
Linkek:
Hivatalos beszámoló - Mitsubishi
Hozzászólások
» Eddig még nem szólt hozzá senki.