DAKAR 2009: 2. SZAKASZ EREDMÉNY (FRISSÍTVE 6:00)
FRISSÍTVE (2009.01.05 6:00):
Mint arról délután beszámoltunk, Sainz nyerte a mai szakaszt Peterhansel előtt. Volt olyan része is a mai napnak, amikor Peterhansel állt az első helyen. Ez a tempót tekintve bíztató. Úgy tűnik, hogy tényleg komolyan gondolta a tegnapi nyilatkozatát, miszerint túlzottan elóvatoskodta az első napot és ma már jobban merte nyomni a Racing Lancernek.
A mai második helyezéssel az összetettben a két VW (Sainz és De Villiers) mögött áll a francia, 3 perc 51 másodperc hátránnyal. A tegnapi napot megnyerő Nasser Al Attiyah csak a kilencedik lett, több mint 6 perces hátránnyal, így az összetettben Peterhansel mögött a negyedik helyről várja a folytatást. Roma és Alphand a versenyben levő másik két Racing Lancerrel az ötödik és hatodik helyeket szerezték meg ma és ugyanezeket a helyeket birtokolják az összetettben 5 perc 42 másodperces és 6 perc 21 másodperces hátránnyal Sainz mögött.
A negyedik Racing Lancerről rossz hírek érkeztek, immár hivatalosan is megerősítették, hogy a Masuoka-Maimon páros már nincs versenyben. Egyelőre pontos okokról még nem lehet tudni, de annyi bizonyos, hogy a tegnapi hibával összefüggésben van a kiesés. Nagy veszteség ez, hiszen ha tovább tudott volna menni, a nagy időhátrány ellenére is hasznos segítője lehetett volna 3 csapattársának!
A nap folyamán nem érkeztek túl jó hírek a Liszi-Fenesi-Pajero trióról, de a nap végén igen jó eredményről számolhatunk be. Lisziék a 45. helyen zárták a szakaszt. Ez önmagában is kitűnő eredmény, de azt a tényt is figyelembevéve, hogy voltak a 127. helyen is a nap folyamán még figyelemreméltóbb. Talán a szakasz végi finom homok segített Lisziéknek. Ezen a részen nagyon sokan elakadtak, ők viszont úgy tűnik jól vették az akadályokat és felhasználták eddigi összes sivatagi tapasztalatukat. Az összetettben 35. helyen állnak, előttük 9 Mitsubishi van (a gyáriakat is beleszámítva), vagyis ők a 10. legjobb Mitsubishivel versenyző páros!
Szalayék ma egy kicsit eltévedtek, ennek ellenére tartják a 15. helyüket az összetettben. Palikék voltak ma a legjobb magyarok, előrébb is léptek, most a 20. helyen állnak az összetett versenyben.
Nyilatkozatok:
Dominiyue Serieys (Csapatvezető):
Csalódott vagyok, hogy Hiroshi (Masuoka) nem tudta folytatni a versenyt. Máskülönben viszont jól megy a csapatnak. Az ötödik vagy hatodik szakaszok előtt nem vagyunk nyomás alatt, hogy vezetnünk kellene a versenyt. Nem látok semmi célt vagy okot, amiért az első szakaszokon nyernünk kellene. A harmadik nap nagyon kemény lesz, de az információk alapján, melyeket a szervezők adtak, az igazi rali a jövő héten kezdődik. Azt szeretném, ha a csapatban mindenki nyugodt maradna a versenynek ezen szakaszában és nem kerülne nyomás alá.
Luc Alphand:
Mindkét napon voltak apró problémáink. Ezek hosszú napok, nagyon melegek és fárasztóak. A verseny ezen szakaszában nem szeretnénk pánikba kerülni a helyezésünk miatt. Ma kétszer is elakadtunk, miközben Mark Millert (VW) próbáltuk előzni. Először a dűnék között próbáltam, majd másodszor is, több mint két percet veszítettem, mire visszatértünk az itiner szerinti útra. Itt vagyunk, de hosszú volt az út, holnap viszont sokkal-sokkal hosszabb lesz, több mint a duplája.
Stéphane Peterhansel:
Kicsit jobb volt a mai nap számomra. Hatodikként rajtoltam délelőtt, az első szakaszban pár másodpercet veszítettem. A szakasz második része hasonló volt a tegnapihoz. 80 km-en keresztül Mark Miller porában voltam és lehetetlen volt őt megelőzni. A végén hibázott, ekkor meg tudtam előzni, de folyamatosan porban kellett autóznom. A mai nap technikásabb volt, volt néhány nagyon gyors kanyar. Úgy gondolom, hogy holnap jobb a második vagy harmadik helyről rajtolni. Tegnap láttam, hogy milyen nehéz vezetni a mezőnyt, de ma a szervezők egy egy órás szünetet hagytak az utolsó motoros és az első autós között és így már jobb volt.
Joan "Nani" Roma:
Két gyors szakaszon vagyunk túl és a holnapi egy része is hasonló lesz. Azt hallottam, hogy a rendezők megváltoztatták az utolsó 300 km-t, de az okot nem tudom. Boldog vagyok ma. A szakasz rövid volt, de nem könnyű. A közepén vétettem egy kisebb hibát és egy kevés időt veszítettem. A szél miatt még mindig probléma a motorosok előzése. Mivel én is motoros voltam, tudom milyen nehéz és veszélyes, amikor a motorok és az autók ugyanazaon a szakaszon közlekednek. Egyszer egy motor és egy quad megállt az út közepén, ekkor az erdőbe kellett mennem, hogy kikerüljem őket, ekőzben pedig összetörtem az ajtómat.
Liszi László: (www.dakar.hu oldalról)
A kamionos mezőnyt összefésülték az autósokkal, vagyis a kamionosok köztünk indultak. Ez pedig azt eredményezte, hogy totálisan tönkretették az utat, szinte alig lehetett rajta közlekedni. Háromszor ástunk, de voltak, akik nálunk és rosszabbul jártak, mert ki esem tudtak jönni a puha homokból. Életem legnehezebb szakasza volt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15:15:
A dakarhu (Szalay Balázs honlapja) szerint Masuoka elhagyta ma reggel a szervizparkot, de sajnos az ellenkező irányba, mely azt jelenti, hogy feladni kényszerült a versenyt. Hivatalos megerősítés még nem érkezett.
Közben befutottak a célba az első autók a szelektíven. Nem sok kellett a Racing Lancer első szakaszgyőzelméhez a Dakaron, de erre még várnunk kell! Peterhansel második lett Sainz mögött 1 perc 14 másodperc hátránnyal. Roma 4., Alphand 5. lett.
Liszinek gondjai lehettek, mivel az első ellenőrzőponton (15 km) csak a 127. volt annak ellenére, hogy 61. helyről rajtolt. A 73. km-ig javított, ott 90. helyen haladt át. Azóta a többi ellenőrzőpontot még nem érte el!
---------------------------------------------------------------------------------------
14:00:
Már elindultak az autók is a mai 237 km-es szelektív szakaszon. A 73. km-nél Sainz (VW), Al Attiyah (BMW), De Villiers (VW), Miller (VW), Peterhansel (Mitsubishi), Alphand (Mitsubishi), Terranova (BMW), Roma (Mitsubishi) volt a sorrend. Itt 1,5 és 2,5 perc között volt a Racing Lancerek hátránya. A 108. km-t elérve azonban változott a sorrend és Peterhansel az élre ugrott. Előnye a második Sainzhoz képest kb. 1 perc. Al Attiyah esett vissza, az ő hátránya több mint 6 perc. Alphand a negyedik, Roma pedig az ötödik 3 perc körüli hátránnyal.
Arról egyelőre nincs információ, hogy Masuoka el tudott-e indulni a mai szakaszon!
2. szakasz eredmény:
1 | 301 | SAINZ (ESP) PERIN (FRA) |
VOLKSWAGEN | 01:56:14 | 00:00:00 | |
2 | 300 | PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) |
MITSUBISHI | 01:57:28 | 00:01:14 | |
3 | 305 | DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) |
VOLKSWAGEN | 01:58:10 | 00:01:56 | |
4 | 304 | ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) |
MITSUBISHI | 01:59:02 | 00:02:48 | |
5 | 303 | ALPHAND (FRA) PICARD (FRA) |
MITSUBISHI | 02:00:08 | 00:03:54 | |
6 | 317 | HOLOWCZYC (POL) FORTIN (BEL) |
NISSAN | 02:02:00 | 00:05:46 | |
7 | 308 | MILLER (USA) PITCHFORD (ZAF) |
VOLKSWAGEN | 02:02:30 | 00:06:16 | |
8 | 315 | TERRANOVA (ARG) GUEHENNEC (FRA) |
BMW | 02:02:34 | 00:06:20 | |
9 | 302 | AL ATTIYAH (QAT) THORNER (SWE) |
BMW | 02:02:46 | 00:06:32 | |
10 | 309 | GORDON (USA) GRIDER (USA) |
HUMMER | 02:05:38 |
00:09:24 |
45 | 372 | LISZI (HUN) FENESI (HUN) |
MITSUBISHI | 03:46:57 | 01:50:43 |
Összetett állása a második szakasz után:
1 | 301 | SAINZ (ESP) PERIN (FRA) |
VOLKSWAGEN | 04:34:46 | 00:00:00 | |
2 | 305 | DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) |
VOLKSWAGEN | 04:37:05 | 00:02:19 | |
3 | 300 | PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) |
MITSUBISHI | 04:38:37 | 00:03:51 | |
4 | 302 | AL ATTIYAH (QAT) THORNER (SWE) |
BMW | 04:39:01 | 00:04:15 | |
5 | 304 | ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) |
MITSUBISHI | 04:40:28 | 00:05:42 | |
6 | 303 | ALPHAND (FRA) PICARD (FRA) |
MITSUBISHI | 04:41:07 | 00:06:21 | |
7 | 308 | MILLER (USA) PITCHFORD (ZAF) |
VOLKSWAGEN | 04:43:06 | 00:08:20 | |
8 | 315 | TERRANOVA (ARG) GUEHENNEC (FRA) |
BMW | 04:43:58 | 00:09:12 | |
9 | 317 | HOLOWCZYC (POL) FORTIN (BEL) |
NISSAN | 04:45:59 | 00:11:13 | |
10 | 309 | GORDON (USA) GRIDER (USA) |
HUMMER | 04:56:18 | 00:21:32 |
35 | 372 | LISZI (HUN) FENESI (HUN) |
MITSUBISHI | 07:10:37 | 02:35:51 |
Az eredményeket folyamatosan élőben követhetitek a következő oldalon: ÉLŐ KÖZVETÍTÉS - MITSUBISHI
Hivatalos beszámoló - Mitsubishi
23:00-kor összefoglaló az Eurosporton (01.04.)!
Norbi
Hozzászólások
» Eddig még nem szólt hozzá senki.