DAKAR 2009: 3. SZAKASZ EREDMÉNY (FRISSÍTVE: 8:00)
Túlvannak a versenyzők a Dakar harmadik napján, mely ismét kemény megpróbáltatásokat tartogatott számukra. Az elmúlt hetek nagy esőzései miatt a szakaszt lerövidítették, így a 616 km-es mért szakaszból "csak" 550 km-t kellett teljesíteni. A pálya változatos volt, sok füves, bokros résszel, néhol kanyargós technikás szakaszokkal. De bőven volt nagy sebességű rész is, ahol sok 10 km-t csak egyenesen, maximális sebességgel kellett teljesíteni. Misem bizonyítja ezt jobban, mint a szakaszgyőztes Al Attiyah átlagsebessége, 122 km/h az 550 km-en. Sajnos a harmadik szakasz után sem könyvelhetjük el az első Racing Lancer szakaszgyőzelmet. Úgy tűnik, hogy egyik nap jobban, másik nap rosszabbul megy a verseny a Mitsubishi számára. A harmadik az utóbbiba sorolható, mert a versenyben maradt 3 Racing Lancer közül Alphand jelentős időveszteséget szenvedett. Az első időellenőrző pont előtt meg kellett állnia, ugyanis szivárgott a gázolaj. Ezt sikerült megjavítani, de kb. 30 percet veszítettek az élenállókkal szemben. A gázolaj nem játék, láttuk már Schlessre autóját is és VW-t is leégni miatta. Így szerencse a szerencsétlenségben, hogy Alphandék megjavították az autót és nem lett semmi komolyabb baj. Apropó VW. Még a második nap történéseihez tartozik, hogy Carlos Sainz (VW) elsodort egy motorost és szokásához híven nyilatkozatában ezt elfelejtette megemlíteni. Azért mondom, hogy szokásához híven, mivel a Közép Európa ralin ugyanígy elsodorta Masuoka navigátorát, Pascal Maimont és erről akkor sem nyilatkozott. A mostani esetnél meg sem állt, csupán a táborban említette, hogy reméli nincs gond a motorossal. Fair play?
De térjünk vissza a nap eseményeihez. Tehát Al Attiyah volt a szakaszgyőztes a BMW-vel, őt követték a VW-ek Sainz, Depping, De Villiers sorrendben. Ötödik lett Stéphane Peterhansel a Racing Lancerrel. Mögötte az amerikai Miller következett, majd Terranova a másik X3 BMW-vel. Nyolcadik helyen fejezte be a rövidített szakaszt Roma. Az összetettben Alphandnak 38 perc 47 másodpercre nőtt a hátránya az első helyezett Sainhoz képest és jelenleg a 10. helyen áll. 14 perc 22 másodpercre van lemaradva Roma, az ötödik helyen. Most az első helyhez Peterhansel van a legközelebb, a negyedik helyen áll 8 perc 47 másodperc hátránnyal. Ez a hátrány már kezd nagy lenni, de tudjuk, hogy a Dakaron bármi megtörténhet. Egy defekt miatti kerékcsere 2 perc veszteséget jelent, egy kisebb eltévedés is jó pár percbe kerül, így semmi nincs veszve! Bízunk benne, hogy a következő szakaszok a Mitsubishinek kedveznek és sikerül lefaragni a hátrányból.
Liszi László a piros Pajeroval megint nagyon jó időt ment, annak ellenére, hogy újfent a kamionokkal együtt indultak, így sokszor nagyon nagy nyomvályúkban kellett terelgetnie az autót. A szakaszt a 36. helyen fejezte be, ezzel jelenleg az előkelő 33. helyen áll az összetettben és ők a 9. legjobb Mitsubishi csapat a mezőnyben!
Szalay és Palik is jól teljesített, bár utóbbi jó 100 km-en keresztül feltartotta Szalayt, aki ezért nem volt túl boldog. Szalay ennek ellenére előrébb lépett és már a 14. helyen áll az összetettben, Palik pedig mögötte van, a 16. helyen. Szalay azonban bajba kerülhet, mert versenykamionja végleg feladta a versenyt. Az első naptól kezdve motorproblémákkal küzdött és a harmadik napon újfent megállt a MAN szíve. A lemaradásuk és az elmúlt végigszerelt éjszakák miatt a kimerültségük olyan nagy volt, hogy nem kezdték el megjavítani a helyszínen az autót, hanem feladták. Ez azért is komoly veszteség Szalaynak, mert a legfontosabb pótalkatrészek éppen ebben a kamionban voltak.
Nyilatkozatok:
Dominique Serieys (Csapatvezető):
Meglátjuk hogyan fejlődünk a következő napokban és akkor jobb képet kapunk a helyzetönkről ezen a ralin.
(a rövid, semmitmondó nyilatkozat remélem nem a feladás jele, messze van még a vége - a szerk.)
Luc Alphand:
Gázolaj folyásunk volt, ami miatt meg kellett állnunk, ki kellett pakolni mindent az autó hátuljából, hogy lássuk hol is van a probléma. Minden más rendben volt ma, de egy tömítés nem működött, ez 30 perc veszteséget jelentett nekem. Ez nagyon frusztráló érzés.
Stéphane Peterhansel:
Ha az útvonal tényleg olyan lesz, mint ahogy a szervezők elmondták, akkor az első 3 szakasz gyors volt és a következők sokkal nehezebbek lesznek. Remélem ez igaz, mert akkor jobb helyzetben lehetünk. A rajt óta nem volt semmi gondom az autóval, de ma délelőtt próbáltam követni Carlos Sainzot. Túl gyors volt. Várom a sokkal technikásabb szakaszokat.
Joan "Nani" Roma:
Nem érzem túl rossznak a jelenlegi pozíciónkat, figyelembevéve a következő szakaszokat. A vége előtt volt egy defektünk. A holnapi szakaszon jó helyről fogunk indulni.
3. szakasz eredmény:
1 | 302 | AL ATTIYAH (QAT) THORNER (SWE) |
BMW | 04:29:27 | 00:00:00 | |
2 | 301 | SAINZ (ESP) PERIN (FRA) |
VOLKSWAGEN | 04:30:02 | 00:00:35 | |
3 | 307 | DEPPING (DEU) GOTTSCHALK (DEU) |
VOLKSWAGEN | 04:31:07 | 00:01:40 | |
4 | 305 | DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) |
VOLKSWAGEN | 04:33:28 | 00:04:01 | |
5 | 300 | PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) |
MITSUBISHI | 04:34:58 | 00:05:31 | |
6 | 308 | MILLER (USA) PITCHFORD (ZAF) |
VOLKSWAGEN | 04:37:27 | 00:08:00 | |
7 | 315 | TERRANOVA (ARG) GUEHENNEC (FRA) |
BMW | 04:38:31 | 00:09:04 | |
8 | 304 | ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) |
MITSUBISHI | 04:38:42 | 00:09:15 | |
9 | 306 | CHICHERIT (FRA) BAUMEL (FRA) |
BMW | 04:41:15 | 00:11:48 | |
10 | 309 | GORDON (USA) GRIDER (USA) |
HUMMER | 04:43:02 | 00:13:35 | |
11 | 317 | HOLOWCZYC (POL) FORTIN (BEL) |
NISSAN | 04:53:14 | 00:23:47 | |
12 | 318 | VAN MERKSTEIJN (NLD) CHEVAILLIER (BEL) |
BMW | 04:55:37 | 00:26:10 | |
13 | 322 | SPINELLI (BRA) VIVOLO (BRA) |
MITSUBISHI | 04:56:50 | 00:27:23 | |
14 | 312 | LAVIEILLE (FRA) FORTHOMME (BEL) |
PROTO | 04:57:34 | 00:28:07 | |
15 | 303 | ALPHAND (FRA) PICARD (FRA) |
MITSUBISHI | 05:02:28 | 00:33:01 |
36 | 372 | LISZI (HUN) FENESI (HUN) |
MITSUBISHI | 06:11:09 | 01:41:42 |
Összetett állása a 3. szakasz után:
1 | 301 | SAINZ (ESP) PERIN (FRA) |
VOLKSWAGEN | 09:04:48 | 00:00:00 | |
2 | 302 | AL ATTIYAH (QAT) THORNER (SWE) |
BMW | 09:08:28 | 00:03:40 | |
3 | 305 | DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) |
VOLKSWAGEN | 09:10:33 | 00:05:45 | |
4 | 300 | PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) |
MITSUBISHI | 09:13:35 | 00:08:47 | |
5 | 304 | ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) |
MITSUBISHI | 09:19:10 | 00:14:22 | |
6 | 308 | MILLER (USA) PITCHFORD (ZAF) |
VOLKSWAGEN | 09:20:33 | 00:15:45 | |
7 | 315 | TERRANOVA (ARG) GUEHENNEC (FRA) |
BMW | 09:22:29 | 00:17:41 | |
8 | 317 | HOLOWCZYC (POL) FORTIN (BEL) |
NISSAN | 09:39:13 | 00:34:25 | |
9 | 309 | GORDON (USA) GRIDER (USA) |
HUMMER | 09:39:20 | 00:34:32 | |
10 | 303 | ALPHAND (FRA) PICARD (FRA) |
MITSUBISHI | 09:43:35 | 00:38:47 |
33 | 372 | LISZI (HUN) FENESI (HUN) |
MITSUBISHI | 13:21:46 | 04:16:58 |
Linkek:
Hivatalos beszámoló - Mitsubishi
Hozzászólások
» Eddig még nem szólt hozzá senki.