DAKAR 2009: 6. SZAKASZ EREDMÉNY
A nagyon nehéz ötödik szakasz után, a
hatodik sem volt sokkal könnyebb, sajnos egyéb gondok is adódtak a
Mitsubishi csapatnál.
Az előző nap eseményeihez tartozik, hogy nagyon sokan ragadtak az ötödik
szakaszon, beesteledett, esett az eső.
A szervezők úgy ítélték meg, hogy már nem lehet biztonságosan versenyezni, így neutralizálták a szakaszt, mindenki egy időt kapott, csak be kellett érni a célba. A szakasz nem teljesítése miatt ők időbüntetést kapnak, de folytathatják a küzdelmet. Ennek ellenére sokan feladták. Nem ígért sok jót a hatodik szakasz sem, ezért ezt a szervezők a startot eltolták egy kicsit, hogy az ötödik szakaszról későb beérkezők is tudjanak pihenni, illetve felkészülni a következő szakaszra.
A hatodik szakaszt is rövidíteni kellett, az eredeti 394 km helyett 232 km-re, majd 178-ra az előző napi esőzések miatt. egy folyóátkelést is terveztek a szakaszba, de az esőzések miatt 80 cm volt már szerdán a folyó mélysége, így ki kellett hagyni a szakaszból és emiatt alaposan le kellett rövidíteni.
Sajnos a Mitsubishinél már a speciál 12. kilométerénél gondok adódtak. Az éjjeli esőzések miatt bizonyos helyeken kisebbfajta mocsár alakult ki. Az egyik ilyen mocsárba Luc Alphand belehajtott a Racing Lancerrel, de kijönni már nem tudott belőle. Próbálkoztak a navigátorral, Gilles Picard-al addi, amíg a navigátor rosszul nem lett. Gilles Picard lefeküdt a földre és orvosi segítséget kellett hívni hozzá. Helikopterrel a táborba szállították, ahol alaposan kivizsgálták. Szerencsére nem találtak nála semmi komolyat, valószínűleg a pillanatnyi kimerültség okozta a gondot. A helikopteres szállítás viszont idegen segítségnyújtásnak számít, ami tiltott a Dakaron. Így nem volt más választása Alphandnak és navigátorának, fel kellett adniuk a közdelmet.
Akik látták a televíziós összefoglalót, láthatták Peterhansel Racing Lancerét az ötödik szakaszon tötént balesete után. Alaposan megrongálódott, de a szerelők tökéletes munkát végeztek és Peterhansel el tudott indulni a hatodik szakaszon. Sajnos az időeredménye nem a legjobb, negyedik lett a szakaszt nyerő Giniel de Villiers, a másodikMark Miller és a harmadik Carlos Sainz mögött. Hátránya az elsőhöz képest 8 perc 7 másodperc volt. Összetettben Peterhansel az ötödik, 34 perc 27 másdoperces lemaradással. Az első három helyen a VW-ek állnak.
Roma a másik versenyben maradt Racing Lancerrel a 6. szakaszt az ötödik helyen fejezte be, 9 perc 13 másodperces lemaradással. Különösebb gondjuk nem volt. Az összetettben most ők állnak a legjobban a két gyári Mitsubishi közül, 31 perc 18 másodperccel De Villiers mögött a negyedik helyen vannak.
A hatodik szakasz eredeti nyertese Al Attiyah lett volna, de a BMW X3 motorja túlmelegedett, emiatt a katari versenyző kihagyott néhány ellenőrző pontot, hogy ne kelljen erőltetnie a motort. Ellenőrzőpontot tilos kihagyni, pláne többet, a szabályzat szerint ezért büntetés jár. A versenybíróság végül úgy döntött, hogy Al Attiyahot kizárja a további küzdelmekből, több ellenőrzőpont kihagyása miatt. Így a Mitsubishi csapatnak mostmár leginkább a VW csapattal kell felvennie a versenyt, ha nyerni szeretnének.
A magyarok igazán kalandos versenynapokon vannak túl, de mindannyian teljesítették az elmúlt két nap viszontagságos szakaszait. Lisziék az ötödik szakaszon két defektet is kaptak, majd eltörött az egyik felső lengőkar. A helyiek segítségével betolták egy közeli faluba a Pajerot és egy helyi "mester" meghegesztette nekik a lengőkart, így folytatni tudták a versenyt. Most biztosan értékelik, hogy nem Afrikában vannak, hisz ott nehezebb lenne ilyen segítséget igénybevenni. A hatodik szakaszon Lisziéknek arra is jutott energiájuk, hogy a bajba került gyári VW-versenyzőt, Dieter Deppinget vontassák majd 20 km-en keresztül a célig. Liszi elmondta, hogy Dieter Depping rendkívül hálás volt ezért.
Palikéknak is voltak gondjaik az ötödik szakaszon. Két defektet kaptak, eltörött az egyik első féltengelyük és az egyik dűnéről lejövet majdnem felborultak.
A hatodik szakaszon megrepedt a Nissan szélvédője, majd egy faág egy lyukat ütött a már repedt szélvédőre. Ennek ellenére Palikék az összetettben még mindig 20-on belül vannak. Pontos eredmények még nincsenek, mert az ötödik szakaszon kiosztott büntetések kicsit átrendezték a sorrendet, a hatodik szakasz eredménye pedig még valószínűleg nem végleges.
Szalayék hatodik napja könnyebb volt, bár ezen a szakaszon sem kerülték el az ásást. Szalay már óvatosabban vezet, mert tudja, nincs hátvédje, ha komolyabb gond adódik az autóval a szakaszon belül, akkor nincs kire számítson.
Nyilatkozatok:
Dominique Serieys (Csapatvezető):
A rali 48 órája kezdődött igazán, a sorrend folyamatosan változik. Gratulálnom kell Nassernek és a BMW csapatnak az elmúlt napokban nyújtott teljesítményükért. Jó munkát végeztek, harcoltak és vezettek. Elvesztettük Luc-öt, most sokkal erősebben kell koncentrálnunk, hogy nyomás alá helyezzük a Volkswagent és ne hagyjuk őket egyedül. Reagálnunk kell és meg kell változtatni a stratégiánkat. Meglátjuk a következő héten!
Luc Alphand:
Természetesen csalódottak vagyunk, de néhány dolog sokkal fontosabb a versenyzésnél. Hozzá kell tennem, nagyon megijedtem, amikor láttam Gillest összeesni. A sár nagyon mély volt, lehetetlen volt kimászni belőle. Még a T4 kamionnak is problémái akadtak, miközben megpróbált minket kihúzni. Nagyon közel voltunk az itinerben leírthoz képest, talán pár méterre lehettünk a pályától, a mi hibánk volt, ilyen a versenyzés.
Jean-Paul Cottret (Peterhansel navigátora):
Az utóbbi két szakasz nagyon kemény volt. A dőnék nem voltak könnyűek. Fák, füvek voltak a pályán, nem volt egyszerű jó nyomvonalat találni. A holnapi is nehéz szakasz lesz. Egy nagy része füves szakasz lesz, egy sor dűne, majd jönnek a hegyek.
Stéphane Peterhansel:
A szerelők fantasztikus munkát végeztek, hogy elkészüljenek az autómmal reggelre. A tegnapi baleset után valóban úgy gondoltam, hogy itt van vége a ralinak számunkra. Most ötödik vagyok, de Naninak és nekem van egy kis hátrányunk a vezetőkkel szemben, nehéz lesz elkapni őket. Lesznek még hosszú és nehéz szakaszok, de az egy kérdés, hogy hol tudunk időt nyerni.
Joan "Nani" Roma:
Minden nap nehéz. Ma elvesztettünk még egy autót, de a lényeg Gilles egészsége. Tudom, amikor egy baleset miatt elvesztettem egy versenyt, sokat gondolkodtam rajta, de a legfontosabb dolog a csapatunk biztonsága. Minden nap próbálok a győzelemért menni, de a 30 perc hátrány elég sok. Megpróbálom jobban nyomni, de meg kell néznünk a következő napokat.
A 6. szakasz eredménye:
1 | 305 | DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) |
VOLKSWAGEN | 02:12:33 | 00:00:00 | |
2 | 308 | MILLER (USA) PITCHFORD (ZAF) |
VOLKSWAGEN | 02:12:53 | 00:00:20 | |
3 | 301 | SAINZ (ESP) PERIN (FRA) |
VOLKSWAGEN | 02:16:03 | 00:03:30 | |
4 | 300 | PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) |
MITSUBISHI | 02:20:40 | 00:08:07 | |
5 | 304 | ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) |
MITSUBISHI | 02:21:46 | 00:09:13 | |
6 | 317 | HOLOWCZYC (POL) FORTIN (BEL) |
NISSAN | 02:27:25 | 00:14:52 | |
7 | 327 | TOLLEFSEN (NOR) EVANS (GBR) |
NISSAN | 02:44:40 | 00:32:07 | |
8 | 309 | GORDON (USA) GRIDER (USA) |
HUMMER | 02:44:56 | 00:32:23 | |
9 | 328 | KAHLE (DEU) SCHUENEMANN (DEU) |
HONDA | 02:45:20 | 00:32:47 | |
10 | 320 | MAGNALDI (FRA) LENEVEU (FRA) |
BUGGY | 02:53:39 | 00:41:06 |
Az összetett állása a 6. szakasz után:
1 | 305 | DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) |
VOLKSWAGEN | 20:59:34 | 00:00:00 | |
2 | 301 | SAINZ (ESP) PERIN (FRA) |
VOLKSWAGEN | 21:07:13 | 00:07:39 | |
3 | 308 | MILLER (USA) PITCHFORD (ZAF) |
VOLKSWAGEN | 21:17:25 | 00:17:51 | |
4 | 304 | ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) |
MITSUBISHI | 21:30:52 | 00:31:18 | |
5 | 300 | PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) |
MITSUBISHI | 21:34:01 | 00:34:27 | 15:00 |
6 | 309 | GORDON (USA) GRIDER (USA) |
HUMMER | 22:11:21 | 01:11:47 | |
7 | 317 | HOLOWCZYC (POL) FORTIN (BEL) |
NISSAN | 23:32:49 | 02:33:15 | |
8 | 327 | TOLLEFSEN (NOR) EVANS (GBR) |
NISSAN | 23:45:31 | 02:45:57 | |
9 | 315 | TERRANOVA (ARG) GUEHENNEC (FRA) |
BMW | 23:50:09 | 02:50:35 | |
10 | 330 | KUIPERS (NLD) PALMEIRO (PRT) |
BMW | 25:19:13 | 04:19:39 |
Linkek:
Hivatalos beszámoló - Mitsubishi
Norbi
Hozzászólások
» Eddig még nem szólt hozzá senki.