DAKAR 2009: 8. SZAKASZ EREDMÉNY
A Dakar első hete nem úgy alakult, mint ahogy azt a Mitsubishi csapat elképzelte.Mire Chilébe értek, a szombati pihenőnap és több eheti szakasz helyszínére, a Mitsubishi eredeti négy Racing Lanceréből már csak egy autó van versenyben.
Szombaton, a pihenőnapon az egész "legénység" Roma autóján dolgozott, hogy tökéletes legyen minden erre a hétre. Az előírt alkatrészeket kicserélték és minden csavart, alkatrészt kétszer is leelenőriztek. A szervizcsapat az egész napját a szervizparkban töltötte. Emellett megpróbálták lelkileg is felkészíteni Romát és navigátorát, Lucas Cruzt, mert jelen pillanatban már csak kettejükre számíthat a csapat! Jó időket kell autózniuk, hogy megmaradjon az esély egy dobogós helyezésre és ki tudják használni a VW esetleges hibáját, emellett viszont nem szabad hibázniuk, célba kell érni az egyetlen Racing Lancerrel
Vasárnap, a nyaolcadik szakaszon Roma megpróbálta tartani a lépést a VW versenyzőivel és ez nagyjából sikerült is neki. A szakaszgyőztes Sainz iramát nem tudta követni, a másik három VW Touareggel versenyben volt. A végén azonban két defektet is kapott, így végül Depping 13, Miller 3 másodperccel előzte meg a negyedik helyen záró Romát. A negyedik VW (De Villiers) ötödik lett, több mint 10 perces hátránnyal.
Az összetettben Roma a negyedik, a harmadik helyezett Mark Millernek 15 perc előnye van. Roma lemaradása az első Sainz mögött most 33 perc 31 másodperc.
A magyarok közül Palikék érték el a legjobb eredményt, 13. helyen értek be, az összetettben tartják a 12. helyüket. A nehéz első hetet teljesítő Szalayék a 24. helyet szerezték meg, ezzel 52.-ek az összetett versenyben. Lisziéknek nem volt szerencsés napjuk, ugyanis a gyorsasági 70. kilométerénél tönkrement a Pajero szervókormánya, így a hegyi részeken nagyon nehéz volt irányítani az autót. Ezzel együtt a 44. helyen értek be a célba és 55.-ek az összetettben.
A hetedik szakasz után:
Dominique Serieys (Csapatvezető):
Amikor megérkeztünk a technikai gépátvételre Buenos Airesbe, nem voltam biztos benne, hogy mi történhet. Az érzéseim tiszták. Amikor eldöntöttük, hogy belépünk a dízel kategóriába a Racing Lancerrel, tudtuk, hogy a project 2009-2011 között fut.
Ha azt nézzük, hogy a VW-nek és a BMW-nek hat év kellett a mostani teljesítményük eléréséhez, akkor azt mondhatjuk, hogy mi nagyon rövid idő alatt elértük ezt a teljesítményt, de vannak még fejlesztésre szoruló területek.
2001 óta, amikor átvettem a csapat irányítását, mindig arra koncentráltunk, hogy versenyképesek legyünk. Nani még jó pozícióban van és még mindig lehetséges a győzelem számára. Mindig csak egy győztes van. Bízom benne, hogy egyben tartja az autót és egy dobogós vagy még jobb helyezést ér el.
Joan "Nani" Roma:
Nem könnyű most nekünk. Minden nap más a szituáció. Mindenki a győzelemért megy és keményen nyomja. A mérnökök Japánban és Franciaországban igazán keményen dolgoztak, hogy jobb legyen a motor. A mai nap már jobb volt. Bízom benne, hogy a második hetet sikeresen teljesítjük. OK, nincs támogató autóm, de megteszem a tőlem telhető legjobbat, hogy megszerezzem a lehetséges legjobb helyet.
Thierry Viardot (Technikai igazgató):
Minden bizonnyal ez egy tanulási folyamat, de ez része a Dakarnak. Ez nem szerencse kérdése. Ez az idő és az erőfeszítés kérdése. Ez nem meglepetés. Amikor idejöttünk, tudtuk, hogy nehéz lehet. Szeretjük a nehéz dolgokat. Nincs elég tapasztalatunk az új autóval és elkövettünk egy hibát. Az egyik felem azt mondja, hogy Naninak el kell érnie a célt, a másik felem viszont azt mondja, hogy olyan keményen kell hajtania ahogy csak tud, hogy érdekessé tegyük a dolgokat. Tudjuk, hogy van még valami a tarsolyunkban, amit eddig nem mutattunk meg.
A nyolcadik szakasz után:
Dominique Serieys (Csapatvezető):
Jó eredmény volt a mai Naninak a pihenőnap után. Gyors volt de időt vesztett a defekt miatt. Nani örül és hasonlót remélünk holnap is.
Joan "Nani" Roma:
Jó szakasz volt. Néhány kanyar keskeny volt, ez nagyon érdekes volt egy nagy autóval. A szakasz néhány részében szerencsés voltam, de a szög a kerékben igazán rossz szerencse volt. Egyébiránt a szakasz rendben volt számunkra. A csapatban mindenki nagyon motivált, hogy kapjuk el a VW-eket. Én mindig mindenkiért autózom a csapatban és szeretném ugyanolyan keményen nyomni. Hosszú még az út Buenos Airesig, minden megtörténhet.
Lucas Cruz Senra:
Két defektünk volt ma. Az egyik lassú, a másik pedig egy szög miatt, ami a gumi oldalába fúródott 100 km-rel a vége előtt, ez a harmadik helyünkbe került. Ma egy WRC szakaszhoz hasonlított leginkább, talán néhány kpvel több volt mint egy WRC futamon. Giniel De Villiers ma 10 percet veszített, így bármi megtörténhet. A fontos, hogy tartsuk a mostani pozíciónkat.
A 8. szakasz eredménye:
1 | 301 | SAINZ (ESP) PERIN (FRA) |
VOLKSWAGEN | 03:47:19 | 00:00:00 | |
2 | 307 | DEPPING (DEU) GOTTSCHALK (DEU) |
VOLKSWAGEN | 03:51:21 | 00:04:02 | |
3 | 308 | MILLER (USA) PITCHFORD (ZAF) |
VOLKSWAGEN | 03:51:31 | 00:04:12 | |
4 | 304 | ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) |
MITSUBISHI | 03:51:34 | 00:04:15 | |
5 | 305 | DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) |
VOLKSWAGEN | 03:58:07 | 00:10:48 | |
6 | 306 | CHICHERIT (FRA) BAUMEL (FRA) |
BMW | 03:58:51 | 00:11:32 | |
7 | 317 | HOLOWCZYC (POL) FORTIN (BEL) |
NISSAN | 04:04:52 | 00:17:33 | |
8 | 327 | TOLLEFSEN (NOR) EVANS (GBR) |
NISSAN | 04:13:30 | 00:26:11 | |
9 | 323 | VAN DEIJNE (NLD) ROSEGAAR (NLD) |
MITSUBISHI | 04:14:50 | 00:27:31 | |
10 | 340 | ZAPLETAL (HUN) OUREDNICEK (HUN) |
MITSUBISHI | 04:20:30 | 00:33:11 |
Az összetett állása a 8. szakasz után:
1 | 301 | SAINZ (ESP) PERIN (FRA) |
VOLKSWAGEN | 27:29:59 | 00:00:00 | |
2 | 305 | DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) |
VOLKSWAGEN | 27:40:56 | 00:10:57 | |
3 | 308 | MILLER (USA) PITCHFORD (ZAF) |
VOLKSWAGEN | 27:48:04 | 00:18:05 | |
4 | 304 | ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) |
MITSUBISHI | 28:03:30 | 00:33:31 | |
5 | 309 | GORDON (USA) GRIDER (USA) |
HUMMER | 29:02:00 | 01:32:01 | |
6 | 317 | HOLOWCZYC (POL) FORTIN (BEL) |
NISSAN | 30:27:04 | 02:57:05 | |
7 | 327 | TOLLEFSEN (NOR) EVANS (GBR) |
NISSAN | 30:55:31 | 03:25:32 | |
8 | 307 | DEPPING (DEU) GOTTSCHALK (DEU) |
VOLKSWAGEN | 32:21:44 | 04:51:45 | |
9 | 330 | KUIPERS (NLD) PALMEIRO (PRT) |
BMW | 33:03:42 | 05:33:43 |
Hivatalos beszámoló - Mitsubishi
Norbi
Hozzászólások
» Eddig még nem szólt hozzá senki.